wtorek, 25 marca 2014

Ip Man - rysowanie krótkiego komiksu


Postanowiłam się czegoś nauczyć. Dawno miałam ochotę narysować komiks, zwłaszcza po Samurain zapragnęłam, by było w nim dużo deszczu. W dodatku marzyłam o malowaniu tuszem. Scena walki Ip Mana okazała się idealnym materiałem. Ponieważ nie mam doświadczenia w tworzeniu komiksów, zdecydowałam się zilustrować kadry z filmu "Wielki Mistrz" Kar Wai Wonga. Jest to zatem praca w dużej mierze odtwórcza, jednak niezwykle pouczająca oraz wprawiająca rękę. Myślę też, że na pewien czas wyczerpuje moją energię w temacie rysowania deszczu. Rysowanie przebiegało w kilku etapach:

Najpierw zebranie screenshotów i zmontowanie ich wg własnego pomysłu (względnie zachowując ciąg wydarzeń z filmu):


Następnie naszkicowanie całego komiksu:






Coraz większy entuzjazm oraz lekka trema przed rozpoczęciem kolorowania. Przetestowałam na komputerze sposoby oddania światłocienia, ponieważ nie była to dla mnie wcale taka oczywista sprawa, zwłaszcza, że postanowiłam użyć jedynie czerni i bieli.




Bardzo pomocne okazały się progowanie oraz referencje:



 Wypełnianie kadrów tuszem było wspaniałą czynnością. Praca w toku:



Efekt końcowy po dodaniu białej farby i "tradycyjnie cyfrowej obróbce":





Niebawem pojawią się pozostałe 3 strony!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz